BuzzFeed, Meta ile içerik anlaşması imzaladıktan sonra değer kazanıyor
Facebook’un ana şirketi Meta Platformları (NASDAQ: META), sosyal medya devi, platformlarına daha fazla içerik oluşturucu getirme çabasının bir parçası olarak BuzzFeed’e milyonlarca dolar ödeyeceğini duyurduktan sonra, BuzzFeed Inc (NASDAQ: BZFD) hisseleri Perşembe günü ön pazarda %31.51 yükseldi.
The Wall Street Journal’a ve konuyla ilgili bilgisi olan kişilere göre, geçen yıl ulaşılan yaklaşık 10 milyon dolarlık bir anlaşmanın bir parçası olarak BuzzFeed, Meta’nın platformları için içerik oluşturmaya ve içerik oluşturucuları çevrimiçi varlıklarını büyütmeleri için eğitmeye yardımcı olmayı kabul etti. Meta’nın diğer yayıncılara içerik oluşturmaları için ödeme yapıp yapmadığı bilinmiyordu.
2016 yılında Meta, platform için canlı video içeriği oluşturmaları için BuzzFeed dahil olmak üzere bir dizi yayıncıya 50 milyon dolar ödemeyi kabul etti. Sosyal medya devi, sonunda videoya yaklaşımı değiştikçe programı durdurdu.
Ancak son yıllarda içerik oluşturucular TikTok’a akın ediyor. Araştırma şirketi eMarketer’e göre TikTok’un küresel kullanıcı tabanı geçen yıl %18 büyürken Meta’nın Facebook’u sakinleşti ve Instagram %2,75 büyüdü.
Geçen yıl Meta, haber yayıncılarına içeriklerini Haberler sekmesinde öne çıkarmaları için ödeme yapmayı bırakacağını ve büyüyen bir içerik oluşturucu işini büyütmek için kaynakları yeniden dağıtacağını duyurdu. Şirket, TikTok ile rekabet edebilmek için 2020 yılında Instagram Reels’i piyasaya sürdü.
2021’in sonlarında halka açılan BuzzFeed, son çeyreklerde para kaybetti ve hisseleri son zamanlarda 1 dolar civarında işlem görüyor. Geçen kazanç BuzzFeed raporunda, kullanıcıların sitede geçirdikleri süredeki azalmayı kısmen Facebook kullanıcılarından gelen trafiğin azalmasına bağladı. meta final kazançRaporunda günde yaklaşık iki milyar kişinin Facebook kullandığını söyledi.
Yazar: Michael Elkins
karacabey-ajans.com.tr