Ekonomi

Tartışmalar sürerken Disney+ marka algısı verileri inceleniyor

Investing.com — Disney (NYSE:DIS) ve yayın platformu Disney+, Morning Consult verilerine göre iki yılın en keskin marka algısı düşüşünü yaşıyor. Bu bilgi Jefferies’in bir notunda paylaşıldı.

Bu düşüş, gece programı sunucusu Jimmy Kimmel’in görevden uzaklaştırılması ve sonra görevine iade edilmesi ile yayın hizmetlerine %18 zam yapılması gibi yüksek profilli tartışmaların ardından geldi.

Özellikle Disney+ için son iki haftada marka algısı tüm politik gruplar arasında aşağı yönlü hareket etti. Demokratlar en dik düşüşü gösterirken, Cumhuriyetçiler önceki haftaya kıyasla neredeyse sabit kaldı.

Bununla birlikte, her iki grubun algısı da Kimmel’in görevden uzaklaştırılmasından önceki seviyenin altında seyrediyor.

İki yıllık daha uzun vadeli görünümde, Demokratlar genellikle Disney+ hakkında daha olumlu bir bakış açısına sahipken, Cumhuriyetçiler ancak son zamanlarda benzer seviyelere ulaşmıştı. Mevcut sonuçlar, bu süre zarfında Demokratlar arasında en düşük Disney+ algısını işaret ediyor.

Disney’in bir şirket olarak farkındalığı da iki yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Anketlere göre, politik yelpazenin her kesiminden katılımcılar son iki haftada Disney hakkında daha fazla haber duyduklarını bildirdi.

Disney+ için de farkındalık arttı, ancak genel markaya göre daha az dramatik bir şekilde. Cumhuriyetçiler, 2025 ortasından beri görülen bir eğilimi sürdürerek, Demokratlara göre Disney+ farkındalığında daha yüksek bir artış bildirdi.

Olumsuz algı değişimine rağmen, Jefferies, Disney+ için farkındalık artışının Disney geneline kıyasla nispeten daha küçük olmasının, abone kaybı üzerindeki etkiyi sınırlayabileceğini belirtti.

Aracı kurum, Demokratların keskin algı düşüşünün potansiyel iptallere işaret edebileceğini, ancak düşük farkındalığın, bu durumun yayın platformu için yaygın kayıplara dönüşmeyebileceği anlamına geldiğini söyledi.

Disney’in yayın operasyonları aynı zamanda yeni bir fiyatlandırma aşamasına giriyor. Şirket, tek başına Disney+ planlarının fiyatlarını %20’ye kadar artırdı.

Reklamlı paket 9,99 dolardan 11,99 dolara yükselirken, reklamsız plan aylık 15,99 dolardan 18,99 dolara veya yıllık 159,99 dolardan 189,99 dolara çıktı. Hulu, ESPN ve HBO Max ile birleştirilmiş planlar %10 ile %18 arasında zamlar gördü.

Artan marka incelemesi, algıdaki partizan bölünmeler ve yüksek maliyetlerin birleşimi, Disney’in doğrudan tüketiciye yönelik büyümesi üzerinde potansiyel baskı için zemin hazırlıyor. Analistler ise, daha geniş Disney markasına kıyasla özellikle Disney+ üzerindeki etkinin daha sınırlı olduğuna işaret ediyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu