BeautyEurasia Fuarı 128 Ülkeden 19.799 Ziyaretçiyle Büyük İlgi Gördü
Avrasya Bölgesi’nin en büyük kozmetik fuarı olan 18. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaförlük Fuarı BeautyEurasia, 15 – 17 Haziran 2023 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. Fuara 26 ülkeden 453 katılımcı katıldı. . 82 ülkeden 600’den fazla profesyonel alıcının ICA Events tarafından ağırlandığı fuarda BeautyEurasia’da toplam 5.387 alıcı yer aldı.
Kozmetik ve kişisel bakım departmanlarının temsilcilerinin bir araya geldiği Avrasya’nın en büyük Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaförlük Fuarı BeautyEurasia, ziyaretçi ve katılımcılardan yoğun ilgi gördü. Dünyanın önde gelen birçok seçkin kozmetik ve güzellik markasını bünyesinde barındıran BeautyEurasia, ziyaretçi sayısını bir önceki yıla göre %14 artırarak, %27’si yurt dışından olmak üzere 128 ülkeden toplam 19.799 ziyaretçiyi ağırladı. Fuara yabancı ziyaretçi katılım oranı geçen yıla göre %10 arttı.
Türkiye ve Avrasya’nın lider segment ve iş birliği platformu BeautyEurasia; Ortada yerli ve yabancı toplam 453 firma ile Rusya, Fransa, Bulgaristan, Yunanistan, Hindistan, İtalya, İsviçre, Ukrayna, Japonya ve Çin başta olmak üzere birçok ülkeden katılımcıyı ağırladı. Adil; kişisel bakım ürünleri, parfüm ve deodorantlar, kuaför ekipmanları, renkli kozmetikler, saflık ve hijyen ürünleri, bebek hijyen ürünleri, tırnak bakım ürünleri, saç bakım ürünleri, ambalaj ve etiketleme makinaları, peruk-kaş-kirpik, epilasyon cihazları gibi dalın en önemli eserlerini de bünyesinde barındırmıştır.
Fuarın bu yılki performansını değerlendirmek BeautyEurasia Fuar Müdürü Filiz Mehmedova “Yeni işbirliklerine ve ihracat fırsatlarına ortam hazırlamanın ötesinde bir misyonu olan BeautyEurasia, bu yıl da sektörün yol haritasını başarıyla çizmeye devam etti. Yeni ihracat fırsatlarına ev sahipliği yapan BeautyEurasia, bu yıl yurt dışından da çok yoğun talep ve ilgi gördü. Saç, makyaj, tırnak, epilasyon ve kişisel bakım trendleri ile iş tüyolarının paylaşıldığı fuar stantlarında, katılımcılara ve ziyaretçilere teknikler ve çalışmalar hakkında da bilgiler verildi. Epilasyon ürünleri hariç tüm ürün kümelerinde kozmetik ihracatının ilk çeyrekte arttığını vurgulayan, Mehmetova, “Türkiye kozmetikte değerli bir üretim ülkesi olarak öne çıkarken, ek arz talebi de arttı. 2023 yılının ilk çeyreğine baktığımızda Türkiye’nin kozmetik sektörü genelinde ve birçok branş ortalamasının üzerinde ihracat artışı yakaladığını görüyoruz. Bu gelişmeler ışığında 2023 yılının ilk çeyreğinde ihracat 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 27,1 artarak 652,3 milyon dolara yükseldi. BeautyEurasia bu bölümde güçlü bölgesel ağı ile Türkiye için yeni iş, ortaklık ve ihracat fırsatları yaratmıştır. 18 yıldır Türkiye’nin tek kozmetik fuarı olarak bu yıl 128 ülkeden 19.799 ziyaretçinin katıldığı BeautyEurasia ile bölümün gelişimine ve ekonomiye katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı